Training omgaan met conflicten (emotioneel en agressief gedrag)

Training in conflicthantering

Hoe zorg je er binnen een conflict voor dat de spanningen niet te hoog oplopen? Hoe ga je in een conflict de-escalerend te werk? Wat doet het met je als iemand je grenzen over gaat in een conflict? Hoe grijp je in als derde partij binnen een conflictsituatie?

Training omgaan met conflicten (emotioneel en agressief gedrag)

Hoe zorg je er binnen een conflict voor dat de spanningen niet te hoog oplopen? Hoe ga je in een conflict de-escalerend te werk? Wat doet het met je als iemand je grenzen over gaat in een conflict? Hoe grijp je in als derde partij binnen een conflictsituatie?

Dit zijn een aantal van de vragen waarmee de deelnemers zich zullen bezighouden. Deze training gaat over het hanteren van sociale conflicten. We spreken van een sociaal conflict wanneer tussen twee of meer onderling afhankelijke partijen (personen of groepen) de belangen, rollen, doelen en/of opvattingen met elkaar onverenigbaar zijn of lijken.

Sprake van agressie of emotie

Conflicten doen zich voor op allerlei vlakken binnen de samenleving. Binnen een conflict is het van belang te kunnen herkennen wanneer er sprake is van agressief of emotioneel gedrag. Beide vereisen namelijk een andere bejegening.

In deze training zullen wij ons door middel van een interactieve en persoonsgerichte benadering richten op conflicten op kleinere schaal.

Voor wie is deze training?

Deze training kan worden gevolgd door:

  • Professionals binnen verscheidende sectoren (jongerenwerk, welzijnswerk, onderwijs, GGZ etc.)
  • Hulpdiensten zoals de Politie, Brandweer en Ambulance
  • Medewerkers binnen openbare gebouwen (winkels, kantoren, praktijken, bibliotheken etc.)
  • Ouders en opvoeders
  • Leerlingen en studenten
  • Personen die zich willen ontwikkelen binnen conflicthantering

    De training vindt plaats in relatief kleine groepen:

    • Maximaal 5 tot 10 deelnemers
    • Verdeeld over twee trainingsdagen van 5 uur per dag
    • Zo kunnen wij onze trainingswijze zo persoonsgericht en veilig mogelijk houden.
    • Overleg en afstemming is hierin mogelijk.

    Wat leer je tijdens deze training?

    • Je krijgt inzicht in eigen conflictgedrag
    • Je ervaart wat de persoonlijke impact is van emotioneel en agressief gedrag
    • Je herkent je eigen dominante conflicthanteringsstijl
    • Je bent in staat meerdere conflicthanteringsstijlen toe te passen
    • Je bent in staat conflicten te analyseren
    • Je weet onderscheid te maken tussen emotie en agressie
    • Je leert interventies toe te passen bij emotioneel gedrag
    • Je leert interventies toe te passen bij agressief gedrag
    • Je bent in staat om als derde partij in te grijpen in een conflict tussen anderen.

    Benieuwd wat we kunnen bieden?

    We horen graag van je! Bel ons of stuur ons een bericht!

    +31(0)6 1286 5200
    +31(0)6 8208 9949